fredag 28 januari 2011

Välkommen!

Välkommen till min blogg! Här kommer du att kunna följa mitt liv som består av väldigt mycket arbete men också mycket träning och annat som får mig att må bra. Träning har varit ett stort intresse hos mig ända sedan jag som 17-åring började träna på Colloseum gym i Vänersborg! Numera så är jag instruktör i spinning, core och funktionell träning. Jag är också utbildad hälsopedagog vid Högskolan Väst, men har dock aldrig jobbat med hälsa direkt. Dock är jag idag enhetschef vid en statlig myndighet vilket bland annat innebär ett personlaansvar och där kommer ju givetvis hälsoaspekten in. Mitt stora intresse för hälsa kommer att ta upp mycket plats här.

Jag har också i tjugo år kämpat med vikten och ett väldigt komplicerat förhållande till mat och till min kropp. Efter att ha ätit lågkolhydratkost (LCHF) i snart 1,5 år så är nu mitt förhållande till min kropp och till mat helt annorlunda! Detta kommer du också kunna läsa om här.

Hoppas du vill hänga med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar